Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.06.2011 10:22 - Гледна точка
Автор: savakotev Категория: Бизнес   
Прочетен: 5689 Коментари: 12 Гласове:
18


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg




Когато един човек има финансови проблеми, той винаги гледа с лошо око на онези, при които всичко е наред.
Това означава ли, че богатите са лоши и крадливи?
Не е ли прекалено елементарно мислене? 

image


Тагове:   пари,


Гласувай:
18



Следващ постинг

1. becelin - На въпроса с въпрос
12.06.2011 00:26
За кой тип ,богати хора говорим?(всъщност в България, няма смисъл да питам)
Да предположим ,ти си богат, аз беден.
Ако ,без да ме познаваш ,всеки ден, ти искам, примерно 100 лева? Би ли ме попитал ,къде отиват?
Не ми отговаряй, зная отговора.
Ако всеки ден, за всяко едно нещо ,което купувам ,ти плащам освен него, още 20% и всеки месец, вземаш по 20% от труда ми.
Освен данъка, за всяко едно нещо ,ти плащам и акцизите по него(всеки продукт е свързан с горива).
Ако ти плащам наем, за собствения си дом и автомобил.(веднъж годишно)
Дали не искам да зная, къде отиват парите?
Не ми пука ,дали си богат.
Интересува ме, защо крадеш 30% от живота ми?
И какво ми даваш в замяна???
Умножи въпроса ми по 6,5 милиона(ПОПУЛАЦИЯ)
цитирай
2. turb04 - Извинявай, а защо трябва да се гледа ...
12.06.2011 07:40
Извинявай, а защо трябва да се гледа с лошо око на тези, при които нещата са наред? Всичко е циклично - днес при мен е зле, утре ще е добре, после пак ще се промени.
Сещам се за една история:
Един евреин бил го закъсал. Срещнал веднъж на улицата друг евреин и взел да му се оплаква. Онзи написал нещо на едно листче и му го дал, като му казал да го прочете у дома.
Когато нашият герой се прибрал у дома и отворил листчето, вътре било написано "Няма винаги да е така."
И наистина - след време нещата потръгнали блестящо.
Веднъж нашият отново срещнал същия човек и взел да се хвали, колко нещата са наред, а онзи само поклатил глава и казал - "Май не си прочел бележката..."
цитирай
3. diadokolio - Интересен въпрос!
12.06.2011 08:18
Добър да е денят Ви,
Благодаря Ви, за провокативния въпрос!
Нямам представа, как се живее с финансово изобилие.
Богат съм на здраве и условия за работа в градината.
Често ме посещават с луксозни коли в тревясалата ми улица. Слизат, мръщят се, но са в нужда и престъпват в двора.
Говорим, говорим и стигаме до трудността в ежедневното изпълнение, което не е възможно да се купи с парите им, а трябва да се спазва последователността.
Защо да съм злобен, щом мога да съм радостен, доволен и щастлив от достатъчното, което ме подтиква да се събуждам с усмивка и надежда от необикновеното в предстоящия ден.
Пролет е, ям череши, но копая и връзвам лозето, за да си хапна и на есен.
Приятен и добротворен ден!
С Уважение, дядо Кольо.
цитирай
4. tsenn - а
12.06.2011 10:20
какво ще кажете за идеята, че всеки има толкова, колкото си мисли, че заслужава?
цитирай
5. savakotev - За кой тип, богати хора говорим?...
12.06.2011 11:14
becelin написа:
За кой тип ,богати хора говорим?(всъщност в България, няма смисъл да питам)
Да предположим ,ти си богат, аз беден.
Ако ,без да ме познаваш ,всеки ден, ти искам, примерно 100 лева? Би ли ме попитал ,къде отиват?
Не ми отговаряй, зная отговора.
Ако всеки ден, за всяко едно нещо ,което купувам ,ти плащам освен него, още 20% и всеки месец, вземаш по 20% от труда ми.
Освен данъка, за всяко едно нещо ,ти плащам и акцизите по него(всеки продукт е свързан с горива).
Ако ти плащам наем, за собствения си дом и автомобил.(веднъж годишно)
Дали не искам да зная, къде отиват парите?
Не ми пука ,дали си богат.
Интересува ме, защо крадеш 30% от живота ми?
И какво ми даваш в замяна???
Умножи въпроса ми по 6,5 милиона(ПОПУЛАЦИЯ)

Интересна гледна точка предлагаш. Явно наблягаш на държавниците. Аз по-скоро имам предвид онези, които развиват собствен бизнес, независим от никакви обществени поръчки и други подобни. Има такива хора. Те никога не присъстват по вестниците. Не твърдя, че са супер богати, но са доста над средното ниво. Именно тях гледат с лошо око, защото много хора приемат по презумпция, че щом имаш пари, значи си ги откраднал.
цитирай
6. savakotev - Извинявай, а защо трябва да се гледа ...
12.06.2011 11:20
turb04 написа:
Извинявай, а защо трябва да се гледа с лошо око на тези, при които нещата са наред? Всичко е циклично - днес при мен е зле, утре ще е добре, после пак ще се промени.
Сещам се за една история:
Един евреин бил го закъсал. Срещнал веднъж на улицата друг евреин и взел да му се оплаква. Онзи написал нещо на едно листче и му го дал, като му казал да го прочете у дома.
Когато нашият герой се прибрал у дома и отворил листчето, вътре било написано "Няма винаги да е така."
И наистина - след време нещата потръгнали блестящо.
Веднъж нашият отново срещнал същия човек и взел да се хвали, колко нещата са наред, а онзи само поклатил глава и казал - "Май не си прочел бележката..."

Знам я тази приказка. Mного е поучителна. Сигурно си забелязал, че някои хора се ядосват, ако на другите им е добре. Темата за парите напоследък е доста изострена заради тежкото положение в държавата. Смятам, че ако някой е преуспял, трябва да служи за пример, а не да му се търсят кусури.
цитирай
7. savakotev - Добър да е денят Ви, Благодаря Ви, за ...
12.06.2011 11:25
diadokolio написа:
Добър да е денят Ви,
Благодаря Ви, за провокативния въпрос!
Нямам представа, как се живее с финансово изобилие.
Богат съм на здраве и условия за работа в градината.
Често ме посещават с луксозни коли в тревясалата ми улица. Слизат, мръщят се, но са в нужда и престъпват в двора.
Говорим, говорим и стигаме до трудността в ежедневното изпълнение, което не е възможно да се купи с парите им, а трябва да се спазва последователността.
Защо да съм злобен, щом мога да съм радостен, доволен и щастлив от достатъчното, което ме подтиква да се събуждам с усмивка и надежда от необикновеното в предстоящия ден.
Пролет е, ям череши, но копая и връзвам лозето, за да си хапна и на есен.
Приятен и добротворен ден!
С Уважение, дядо Кольо.

Много хубаво разсъждаваш. И аз смятам, че всичко зависи от личната настройка, не толкова от обстоятелствата. Ако си позитивен човек, винаги ще намериш на какво да се зарадваш. В обратния случай дори на слънцето ще се намръщиш.
цитирай
8. savakotev - какво ще кажете за идеята, че всеки ...
12.06.2011 11:27
tsenn написа:
какво ще кажете за идеята, че всеки има толкова, колкото си мисли, че заслужава?

Това звучи странно в държава, където всеки се смята за недооценен. Според мен повечето хора мислят, че заслужават много повече, отколкото имат.
цитирай
9. tsenn - именно...
12.06.2011 11:47
Обаче много хора, живели другаде, казват, че не е баш така... Имаме милото свойство да блеем заедно, докато чакаме някой да дойде отнякъде, да ни реши проблемите. Според мен всеки отговаря за живота си, сам го прави.
цитирай
10. tsenn - ***
12.06.2011 11:59
http://www.youtube.com/watch?v=rkRIbUT6u7Q
цитирай
11. becelin - savakotev
12.06.2011 14:51
Въпроса е зададен грешно.Ти не говориш, за богати хора.Имаш в предвид, обикновения бизнесмен, който с ум и труд, е постигнал някакъв стандарт за приличен живот, за себе си и семейството си.На него ,никой не гледа с лошо око.Поне така мисля АЗ.Той в момента ,има повече проблеми ,отколкото хората на които дава хляб.
Управата ни казва ,че искат да извадят бизнеса на светло.Не е лошо като замисъл.
Въпросът е друг.Парите извадени на светло ,как потъват отново на тъмно, при другия тип бизнесмени, облечени с власт и не правещи нищо, освен да употребяват сложни изречения ,в които няма никакъв смисъл ,а простия български народ като не разбира нещо, започва да го боготвори.
В предния си пост говорих, за наистина богатите хора .
Тези които съумяват с заплата, от няма и 100 000 годишно да си купят за 4 години имения за няколко милиона и да имат, по още толкова в банката.Не съм математик но и 8 годишно дете би ти казало ,че математиката нещо не излиза.
А на истински умните хора, мога само да се преклоня,че опитват в пустинята, да правят оазис.
цитирай
12. zaw12929 - Човек знае само собствените си м...
10.12.2014 21:27
Човек знае само собствените си мисли- защото никой не може да наднича в главата на друг. Територията на мислите ни е единственото место на нашата абсолютна човешка свобода.
В случая вие споделяте ваши мисли- ваше неодобрение, за нещо, което не знаете и в правото се нарича НАБЕЖДАВАНЕ
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: savakotev
Категория: Други
Прочетен: 31576
Постинги: 3
Коментари: 25
Гласове: 339
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930